[ZHDK GAMEFORUM] Giana Sisters: A Twisted Kickstarter, 16. May 18.15, 504 (Ausstellungsstrasse 60)

„Giana Sisters: A Twisted Kickstarter“
N. Kolm & D. Sallmann, Black Forest Games, Offenburg, Germany
The Giana Sisters are back, dreaming their nightmares and turning from the cute girl into the destructive punk gal. 1987 the German cult video game with similarities to Super Mario came to the market just to be put in the corner by Nintendo.
Nevertheless, Giana Sister became a cult game: The graphics (animations), the music (by Chris Hülsbeck), the level design and the game mechanics were just way too good.
The transforming girl is back today (ironically also available for Nintendo Wii U) and is restarting her journey, jumping and morphing through her nightmarish worlds. The game designers N. Kolm und D. Sallmann from Black Forest will show us how their successful Kickstarter campaign was organised and how the product (eg level design) was developed.
When knock-offs emancipate themselves.
Date: May 16th 2013
Time: 18.15 (18.00-18.30 Play the game)
Place: Zurich University of the Arts ZHdK, Ausstellungsstrasse 60
Room: 504 (5th Floor)

Game: Giana Sisters: Twisted Dreams (Windows, Nintendo U-WII)
Game (80ties): Great Giana Sisters (C64, ATARI ST, Amiga)
Links:
KICKSTARTER Campaign: http://gianasisterstwisteddreams.com
STEAM: http://store.steampowered.com/video/223220?l=german
CHRIS HÜLSBECK (Music): http://de.wikipedia.org/wiki/Chris_Hülsbeck
Original video game: http://de.wikipedia.org/wiki/The_Great_Giana_Sisters
DEUTSCH:
Die Giana Sisters sind zurück, träumen ihre Alpträume weiter und verwandeln sich dabei: vom „herzigen“ Girl zur zerstörerischen Punkerin. 1987 kam das Kultspiel mit Ähnlichkeiten zu Super Mario aus Deutschland auf den Markt und Nintendo stampfte es markttechnisch wieder ein. Trotzdem wurde Giana Sisters zum Kultspiel: zu gut war die Grafik (Animationen), die Musik (von Chris Hülsbeck), das Leveldesign und die Spielmechanik.
Nun steht das sich verwandelnde Girl wieder am Start (ironischerweise auch für Nintendo Wii U) und macht sich hüpfend und verwandelnd auf die Reise durch seine Alpträume. Die Game Designer N. Kolm und D. Sallmann von Black Forest zeigen wie die erfolgreiche Kickstarter Kampagne organisiert war und wie  das Produkt (etwa Leveldesign) entwickelt wurde.
Wenn (Schwarz-)Kopien sich emanzipieren.

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